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あなたの脳を配線し直すための最終的なガイド

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あなたの脳を配線し直すための最終的なガイド
Ultimate Guide to Rewiring Your Brain

我々がそれらを管理できなくて、制御を失うようならば、これらの人間的感情は多くのトラブルを確かに引き起こすことがあるでしょう。
実際、世界のあらゆる「悪い」ものは、彼らの内部の世界を管理することができなかった誰かによって引き起こされます。
彼らが誰も傷つけないなら、怒った人に問題はありません、また、自分自身を恐れない心配性の人にも、悲しみが永遠でないと知るかわいそうな人にも問題はありません-我々がそれを管理することができる限り、基本的に、どのような感情に関しても問題はありません。
そして、あなたがどのように扱うかわかっていたら、それを管理することは簡単です。

さあ、私が話そうとしていることに何か役立ちそうだという基本的な感触があなたにあるようなので、このあたりで内容に入りましょうか?

1. 理解すること
人生における何ものも恐れる必要はありません、ただそれをよく理解するだけでよいのです、マリー・キューリーはすでにそのように語っています。
我々がいつも習慣から行動していることを理解するとき、変化は始まります。
我々を心配させたり、怒らせたり、悲しいと感じさせるものは、常に同じものです。 それらは異なる引き金によるように思えるかもしれませんが、それらの中核は常に同じことです。
たとえば、私は健康に不安を抱いていたものです。 考えることは、毎日何度も頭の中で私に心配を引き起こしました。 この食物で、食中毒にかかったりしないだろうか? 私はこのプールで病気に感染しないだろうか? などなど。
時々実際に気分が悪くなるか、私が特定のことをするのをやめさせる一歩手前まで、これらの考えは、私を心配させました。 私の行動は、恐れによって操られていたのです。 ウヘーッ!

あなたの脳を配線し直す訓練:
あなた自身の習慣を確認してください。 何があなたを心配させていますか?悲しませますか?怒らせますか? それは、恐れに起因する考えですか? または他の人のような外側の刺激に起因する考えですか? 正確なところ、なぜそれはあなたをそのような感情に導きますか? なぜそれはあなたに、それほど個人的に感じさせるのでしょうか?

2. 中に入ってみること

あなた自身の習慣を観察したら、あなたは現実と考えの間に線を引き始めることができます。 考えは私たちを心配させ、悲しませ、怒らせます。 我々が脳を配線し直したいと思うなら、これが我々が入っていなければならない、まさにその場所です。

何が私に心配を引き起こし、病気であると感じさせて、望んだ方法で私の人生を送るのを邪魔したかは、痛々しいほど明らかです: 考えること。それらは必要でしたか? いいえ、全く必要ありません。 それらは真実でしたか? いいえ、それらは決してそうではありませんでした。
物語の教訓は、以下の通りです: 考えることなど、ほとんどの場合必要ありませんでした。それらは、ただすべてを損ねるだけです、それらの小さな厄介者たちが。

人間の心は、驚くべきものを作り出します ― 新しい発明、驚くべき物語によってです。 しかし、そうしてはならないときに、それは働きすぎ、そして、我々を必要以上に悪いと感じさせてしまいます。 これは、まさに我々がここで変えようとしていることです。

あなたの脳を配線し直す訓練:
心を空っぽにして今この瞬間に存在してください。 将来の心配もなく、過去の悲しみもない、すべての驚きに包まれたまさに現在の瞬間に。

3. どう反応するか

さて、ここからはワクワクする過程です。 我々はちょうど今思案と現実の間に踏み出しました、我々は2つの間を片足で立って均衡を保っています。 刺激はすでに起こりました、1日前、我々は感情に圧倒されていました、正に今あることで。

この点は重要です。 これは、我々が学びたい新しいふるまいを導入しているところです。あなたはどのように反応したいかについて決めてください。 あなたがちょうどこれら全てで始めようとしているならば、私は「なにかそれほど熱くなりすぎないもの」を推薦します。 あなたはすでに心配しているか、悲しむか、本当に怒り始めています。 あまり興奮させすぎない何かでそれらの感情に反応しようとしてみてください。 それは、大きな第一歩です。

さらに道を降りる中、平穏な状態で反応することは、大きな狙いです。 たとえば、気がかりな考えが起こったとしたら、あなたは平穏と受け入れで彼らに反応することができます。そして、それらがただの考えであるということを知っていて、笑ってあなたの人生を続けるのです。

このプロセスを経験している間、私も直接恐れに疑問を呈するのが好きでした。 考えが「さて、恐ろしい何かが起こるので、おまえには対処することができない」のような何かを言い始めたとき、私は「そうかな? 私を見ていて」のように反応し、そして、出かけていって、いずれにしろそれを実行しました。 我々の感情は、誰がボスであるか教えられる必要があるのです。

あなたの脳を配線し直す訓練:
あなた自身の感情に対して、平和に、あるいは、少なくともより少ない興奮で反応してください。 習慣から不安や、悲しみや怒りに反応して演じてしまうことに抵抗してください。 それらの存在を許しますが、平穏と受け入れと親切でそれらに反応することを選んでください。

特別ボーナス訓練:
あなたの恐れに疑問を呈しに行ってください。 あなたはそれまで怖かったものを、刺激的な冒険に変えることによって実行してください。 怖れに対し誰がボスであるかを示してください!


4. 好奇心の目で見る

神経科学は、人間の心は自動的に「悪い」ものに注目して、より長くそれを考えると結論しました。 1000本の美しい花が咲く畑の中で、我々はしおれかけているものに目気が付きます。

また、我々は幸せを非常に短い期間の間だけ経験します。 それが我々の長期記憶に残る機会さえ得ないほどの時間だけ。 それは、我々のデフォルトの反応である機会さえ得られません。

あなたの脳を配線し直す訓練:
科学者が提案したのは、我々が経験した幸せを、目的を持って押し広げなければならないということでした。 我々はもっと我々の回りの美しさに気がつこうとしなければならなかったり、自分自身がより長い期間の間それに満足しているのを許さなければなりません。

あなたが通りを歩くとき、建物や木や店の中で人々が一生懸命働く様子を賞賛してください。 あなたの周りにいるあなたの最愛の人やそのすべてを評価してください。 私たち一人一人の回りには、とても多くの幸せがあります、自分自身により多くのことを好奇心をもって見させてください。 それらを呼び寄せたくなるほど、驚きの目でみる力を発達させてください。

5. 変化を観察してください

あなたが練習を重ねるほど、これらはゆっくりとあなたが配線し直している特定の刺激に対して、あなたの脳のデフォルトの反応になっていきます。それはより容易になっていきます。 平穏に人生に反応することは、習慣になっていくでしょう。

これは、速い変化をもたらすやり方ではないし、あなたが取り組むのを止めてしまうことができるものでありません。 あなたの古い習慣もまた同じ性格を持っています-彼らは絶えず元に戻るチャンスを狙っています。ですから、あなたはそれに取り組み続けなければなりませんが、正直でなければなりません、それはかわいい楽しみです。 なので、歩いていないで踊ってください。

あなたがこの技術をマスターしたら、あなたが取り扱うことができないものは何もないということを知っているので、あなたを絶望へもたらすような何もなくなるでしょう。自身の脳を配線し直すことさえできる誰かに対して、妨害することができるような何があるというのでしょう?

「我々が恐れなければならない唯一のものは、恐れそのものです。」 - フランクリン・D・ルーズベルト


These human feelings can sure cause a lot of trouble if we can't manage them and get out of control. In fact, every "bad" thing in the world is caused by someone who failed to manage their internal world. There's no problem with an angry person if they don't hurt anyone or an anxious person who isn't afraid of themselves or a sad person who knows sadness is not permanent--basically there's no problem with any feeling, as long as we can manage it. And managing it is easy once you know how.

Now that you have a basic feel of what I'm going to be talking about here, let's get into it, shall we?

1. Understanding

Nothing in life is to be feared, only to be understood, Marie Curie already told us that. Change can begin when we realize that we act out of habit.

It's always the same things that make us feel anxious, angry or sad. They might seem like different triggers, but the core of them is always the same.

For example, I used to have health anxiety. Thoughts arose in my head multiple times every day that made me feel anxious. Will this food make me get food poisoning? Will I catch an illness from this pool? And so on.

These thoughts made me feel anxious, sometimes to the point of actually feeling sick or preventing me from doing certain things. My actions were led by fear. Yuck.

Practice to rewire your brain:
Identify your own habits. What makes you feel anxious, sad or angry? Is it a thought caused by a fear? Or a thought caused by an external stimulus such as other people? Why exactly does it make you feel the way it does? Why is it so personal to you?

2. Stepping In

Once you have observed your own habits, you can start drawing the line between reality and thoughts. Thoughts that make us worry, sad or angry. This is the exact place where we must be stepping in when we want to rewire the brain.

It is painfully obvious what caused me to feel anxious, sick and prevented me from living my life the way I wanted: Thoughts. Were they needed? No, not at all. Were they true? No, they never were.

The moral of the story is: Thoughts are not needed most of the time. They just ruin everything, those little buggers.

The human mind can create amazing things--new inventions, amazing stories. But it can also overwork itself when it shouldn't and make us feel unnecessarily bad. This is exactly what we're trying to change here.

Practice to rewire your brain:
Be in the moment with an empty mind. No future worries, no past grief, just the present moment with all of its wonders.

3. Reacting

Now this is the exciting part. We have just stepped in between thought and reality, we are balancing on one foot between the two. The stimulus has already happened, a day ago we would have been overwhelmed by feelings right about now.

This point is crucial. This is where we're inserting the new behavior we want to learn. Decide how you want to react. If you are just starting out with all of this, I recommend "anything with less frenzy." You are already anxious, saddened or starting to get real angry. Try to react to those feelings with anything that causes less frenzy. It's a great first step.

Further down the road, reacting with peace is a great aim. For example, when anxious thoughts arise, you can react to them with peace and acceptance, knowing they are just thoughts and carrying on with your life with a smile.

While going through this process, I also loved directly challenging my fears. When a thought arose in me saying something like "Well, you can't do this, because something horrible will happen," I was like "Yeah? Watch me," and went out and did it anyway. Our feelings need to be taught who's boss.

Practice to rewire your brain:
React to your own feelings with peace or at least less frenzy. Resist acting on anxiety, sadness or anger out of habit. Allow their presence, but choose to react to them with peace, acceptance and kindness.

Bonus practice: Go out and challenge your fears. Do what you used to be afraid of by turning it into an exciting adventure. Show your fear who's boss!

4. Eyes of Wonder

Neuroscience has concluded that the human mind automatically notices the "bad" and ponders on it longer. In a field of a thousand beautiful flowers, we will notice the one that is withering away.

Also, we experience happiness for very short periods of time. So much so that it doesn't even get a chance to get in our long-term memory. It doesn't get a chance to be our default response.

Practice to rewire your brain:
What scientists have suggested was that we should purposefully stretch the happiness we experience. We should aim to notice the beauty around us more and allow ourselves to be happy about it for longer periods of time.

When you walk on the street, admire the buildings, the trees, the hard work of people in the stores. Appreciate your loved ones and all you have. There is so much to be happy for around each of us, make yourself see more wonder. Grow eyes of wonder, as I like to call them.

5. Observe the Change

The more you practice, the easier it will become, because these will slowly become the default reactions in your brain to the specific stimulus you're rewiring. Reacting to life with peace will become a habit.

This is not a quick change and not one you can ever stop working on. Your old habits are kind of like mold--they always look for chances to come back. So you have to keep working on it, but to be honest, it's pretty fun. So don't walk--dance.

Once you master this skill, there will be nothing that can ever send you into despair, because you will always know that there's nothing you can't handle. What could stand in the way of someone who can even rewire their own brain?

"The only thing we have to fear is fear itself." - Franklin D. Roosevelt



Ultimate Guide to Rewiring Your Brain | The Miracle Forest: The Zen Smile of Mindfulness http://www.themiracleforest.com/2015/11/ultimate-guide-to-rewiring-your-brain.html
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